Strukturera upp din inkorg i Outlook för få lite bättre ordning i din brevlåda inför 2019
Vi vill ju inte missa meddelanden från avsändare vi har konversationer med, eller missa att betala fakturor på grund av att brevlådan översvämmas av rabatter och nyhetsbrev.
Med hjälp av regler i Outlook kan man enkelt strukturera upp sin inkorg.
I Outlook under fliken arkiv, näst längst ner, finns det ett alternativ som heter regler och aviseringar. Denna kan användas för att sortera din e-post, där du kan
• Sortera meddelanden från avsändare till en viss mapp
• Skapa en ny regel där du själv väljer mail med fraser och ord som ska sorteras till vissa mappar. Exempelvis ”rabatter” ”erbjudanden” ”kvitton”.
• Välja meddelanden med specifik text i ämnesraden att flyttas till specifik mapp
• Automatiskt radera oönskade meddelanden som innehåller utvalda ord/fraser.
Regler är en väldigt kraftfull funktion i Outlook. Men med rätt regler kan du få en brevlåda med relevanta meddelanden som inte känns översvämmad. Vi rekommenderar att sortera ut meddelanden till mappar, snarare än att radera dem.
Kom i kontakt med oss
Microsoft Office 365 lanserar ny funktion för att identifiera nätfiske
SENASTE INLÄGGENDu kanske någon gång har undrat varför du ska köra din mail via Office 365 eller G-suite, istället för att använda en gratis e-post tjänst. Skillnaden på att använda din gratismail som brukar ingå i ditt webbhotell, är säkerhetsfunktionerna som är...
Installera TeamViewer Host för Supportkunder
SENASTE INLÄGGENFörenkla supporten. Om du är supportkund eller bara vill förenkla hur vi kan nå din dator när du behöver hjälp kan du välja att installera vår version av TeamViewer Host på din dator istället för att starta QuickSupport från vår hemsida varje gång du...
Så här flyttar du lättast filer mellan Google Drive/Team Drive och Microsoft Teams
SENASTE INLÄGGENDet är enklare än du tror att flytta filerna från G-Suite Team Drive till Teams. Det är ofta besvärligt att flytta filer mellan olika molnleverantörer. Med tiden samlas dokumenten på hög och att flytta saker till en ny leverantör kan kännas väldigt...