Strukturera upp din inkorg i Outlook för få lite bättre ordning i din brevlåda inför 2019
Vi vill ju inte missa meddelanden från avsändare vi har konversationer med, eller missa att betala fakturor på grund av att brevlådan översvämmas av rabatter och nyhetsbrev.
Med hjälp av regler i Outlook kan man enkelt strukturera upp sin inkorg.
I Outlook under fliken arkiv, näst längst ner, finns det ett alternativ som heter regler och aviseringar. Denna kan användas för att sortera din e-post, där du kan
• Sortera meddelanden från avsändare till en viss mapp
• Skapa en ny regel där du själv väljer mail med fraser och ord som ska sorteras till vissa mappar. Exempelvis ”rabatter” ”erbjudanden” ”kvitton”.
• Välja meddelanden med specifik text i ämnesraden att flyttas till specifik mapp
• Automatiskt radera oönskade meddelanden som innehåller utvalda ord/fraser.
Regler är en väldigt kraftfull funktion i Outlook. Men med rätt regler kan du få en brevlåda med relevanta meddelanden som inte känns översvämmad. Vi rekommenderar att sortera ut meddelanden till mappar, snarare än att radera dem.
Kom i kontakt med oss
Hur gör man IT Onboarding/Offboarding av anställda? Del3
SENASTE INLÄGGENOffboarding är den del som är förenat med störst risk. Exakt hur lätt det är att avsluta en användare beror mycket på hur noga man har varit under den anställdes tid att hålla koll på vilka system som användaren fått tillgång till och var den anställda...
Hur gör man IT Onboarding/Offboarding av anställda? Del2
SENASTE INLÄGGENDet svåraste med Onboardingen är att faktiskt hålla sig till checklistan. Det är så frestande att bara göra det absoluta minimum som krävs för att användaren skall komma igång och sedan lägga till det som saknas vartefter man upptäcker det och ofta...
Hur gör man IT Onboarding/Offboarding av anställda? Del1
SENASTE INLÄGGENNär en anställd börjar eller slutar är det många saker att hantera. Som tex dator, mobiltelefon, abonnemang, konton till olika system, arbetsytor, användardata, gdpr, arkivering, roller, behörigheter och mycket mer. För att få en klar bild av vad som...